genoeg magnesium

Hoe krijg je genoeg magnesium binnen en waarom is dat zo belangrijk?


Magnesium is een mineraal dat verantwoordelijk is voor het goed verlopen van vele processen in het lichaam. Veel kleine kwaaltjes in het lichaam, zowel fysiek als mentaal, zijn te wijten aan een tekort aan magnesium. Iedere cel in je lichaam heeft magnesium nodig. Het is daarom enorm van belang dat je voldoende magnesium binnenkrijgt. Toch blijkt uit onderzoek dat meer dan de helft van de Europeanen een tekort heeft aan dit mineraal. Je kunt ervoor zorgen dat je genoeg magnesium binnenkrijgt door goed op je voeding te letten of door magnesium citraat supplementen te nemen.

Voedingsmiddelen rijk aan magnesium

Magnesium is dus enorm belangrijk voor een gezonde en gevarieerde voeding. Er zijn heel veel lekkere en gezonde producten die rijk zijn aan magnesium. Denk aan:

  1. Groene bladgroentes. Groene bladgroentes barsten van de magnesium. Toch is het lastig om hier veel van binnen te krijgen. Probeer groene bladgroentes zoveel mogelijk in je dagelijkse dieet te verwerken. Eet een lekkere salade vol spinazie of doe een paar blaadjes raapsteel op je boterham.
  2. Noten. Noten zijn lekker, vullen goed en zijn makkelijk mee te nemen. Dit ideale tussendoortje is daarnaast ook nog eens rijk aan magnesium. In vrijwel alle noten zit veel magnesium, keuze genoeg dus.
  3. Avocado. Het is bijna niet meer verwonderlijk dat de avocado hier in dit rijtje staat. Avocado lijkt overal wel goed voor te zijn. Avocado’s zijn door hun romige textuur en volle smaak onweerstaanbaar en daardoor ook heerlijk om te verwerken in allerlei gerechten. Zo krijg je makkelijk veel magnesium binnen. Eet iedere dag een avocado en je magnesium gehalte is in ieder geval op peil.
  4. Bananen. Ook bananen zijn rijk aan magnesium. Doe ’s ochtends wat banaan door je yoghurt, eet hem zo uit de hand of maak er een lekkere smoothie van.
  5. Broccoli. Niet iedereens favoriete groente, maar wel erg gezond. Broccoli is een groente die bomvol zit met magnesium. Mocht je er niet zo van houden? Dan kan een kaassausje er altijd nog voor zorgen dat het leed iets wordt verzacht.

Magnesium citraat supplementen

Hoewel er veel lekkere producten zijn die rijk zijn aan magnesium, is het alsnog lastig om voldoende magnesium binnen te krijgen. Vervelend, want een tekort aan magnesium kan fysieke en mentale klachten in de hand werken. Denk aan vermoeidheid, een verhoogd stressniveau en kleine pijntjes. Daarom is het verstandig om iedere dag magnesium citraat supplementen te slikken. Dit is een aanvulling op je dagelijkse voeding en zo weet je zeker dat je geen magnesiumtekort krijgt.

You may also like

Top 10 horloge merken

Werken en stress