flyers

De ondernemende vrouw: het belang van flyers


Vrouwen drukken steeds meer hun stempel op de groeiende arbeidsmarkt. Opvallend is dat we ook steeds meer eigen ondernemers zien onder de vrouwen. Niet zo gek natuurlijk: in combinatie met het runnen van een huishouden en het zorgen voor kinderen is eigen baas zijn ideaal. Toch is het dan niet altijd makkelijk om genoeg klanten te werven. Wist je dat het drukken van flyers de ideale marketingtool is voor eigen ondernemers? Veel vrouwen zullen nu verbaasd hun wenkbrauwen optrekken: flyeren is toch een beetje verdwenen uit deze tijd? Enigszins klopt dit: internet heeft een heleboel overgenomen van de oude marketingtools. Toch kan het nog steeds heel interessant zijn om flyers te gebruiken bij de marketing van je bedrijf. Wij leggen uit waarom.

Flyers zijn betaalbaar

De meeste marketingtools kosten een hoop geld en dan weet je nog niet zeker of het echt gaat helpen bij het werven van klanten. Vooral voor kleine ondernemingen is dit dan ook geen doen. Flyers is voor hun dan ook de ideale oplossing: bij verschillende online drukkerijen kunnen de flyers zeer goedkoop worden geprint. Zij werken vaak met bulkorders waardoor ze de kosten laag kunnen houden.

Flyers helpen je herinneren

Bij andere vormen van online marketing geldt vaak ‘uit het oog en uit het hart’. Je moet wel met iets heel goeds komen om door mensen in het geheugen gegrift te staan. Flyers zullen sneller voor herkenning zorgen. Ze worden immers op het bureau neergelegd, ergens opgehangen of mensen komen ze na enkele maanden weer tegen bij het opruimen van hun papieren.

Een breed publiek bereiken

Bij andere online marketing is het publiek vaak beperkt. Enkel als je echt opzoek bent naar een bepaalde dienst, zal je ook terecht komen bij een bedrijf. Als je gebruik maakt van flyers zal je een breed publiek bereiken. Dit kan dan ook verrassende contacten opleveren.

Een flyer voor meerdere doelen gebruiken

Een flyer kan meerdere doeleinden bereiken. Als je bijvoorbeeld de eigenaresse van een restaurant bent, verleent een flyer zich er perfect voor om de menukaart nog eens groot uit te printen. Zo prikkel je de smaakpapillen van potentiele klanten alvast en zorg je er tevens voor dat ze beschikken over meer informatie.

Klanten een ‘opdracht’ geven

Met behulp van flyers kan je je klanten een ‘opdracht’ geven. Denk bijvoorbeeld aan het liken van je facebookpagina of het bezoeken van een speciaal event voor jouw bedrijf. Gooi er wat leuke winacties tegenaan en je zal al gauw een hoop mensen werven.

You may also like