google adwords wat is het

Waarom een Google Adwords specialist inschakelen?


Ben je al tijden nieuwsgierig naar de werking van Google Adwords? Heb je er tot heden enkel nog over gehoord, maar heb je geen idee wat het precies inhoudt en hoe je te werk moet gaan? Dan wordt het hoog tijd om je in de wondere wereld van adwords te verdiepen. In dit artikel nemen we je mee!

Je bent op een verjaardag en plotseling komt het onderwerp ‘werk’ ter sprake. Vol genoegen vertel je over jouw eigen onderneming en ontvang je enorm veel complimenten hoe jij je mannetje staat als vrouwelijk ondernemer. Wanneer iemand echter vrolijk adviseert dat je je ook eens in adwords moet verdiepen, sla je compleet dicht. Een specialist zoals GMU inschakelen? Daar heb je nog nooit over nagedacht. Laat staan dat je weet welke voordelen dit oplevert. Na het lezen van dit artikel hopen we daar verandering in te brengen.

Wat bedoelen we met Google Adwords?

Voordat we gaan uitleggen wat de voordelen van Google Ads zijn, is het eerst belangrijk om te begrijpen wat dit precies inhoudt. Wat bedoelen we hier immers mee? In Google Ads kun je bepaalde zoekwoorden ‘inkopen’. Hierbij kies je enkel zoekwoorden die bij jouw bedrijf en website passen en waar mensen veelvuldig op zoeken. Hierbij is het belangrijk om een keywordplanner in te schakelen, want het vinden van de juiste zoekwoorden kan nogal een enorm karwei zijn. Bovendien kun je de kosten drukken door de juiste zoekwoord combinaties in te kopen. Kies daarom nooit voor een algemeen zoekwoord zoals ‘schoenen’, maar kies voor ‘online schoenen kopen in Amsterdam’. Dit is een zoekwoord waar je doorgaans minder voor betaald, maar die wel zeer effectief en relevant is voor jouw website.

Bij het gebruik van Google Adwords is het belangrijk dat je potentiële bezoekers naar de juiste landingspagina leidt. Wanneer zij zoeken op ‘online sneakers kopen’ willen ze wel direct op een sneakerpagina terecht komen. Zorg er daarom voor dat de landingspagina relevant is, want zo is de kans op een aankoop veel groter.

Waarom een Google Adwords specialist inschakelen

Waarom een Google partner inschakelen?

Ben je nu wel eens benieuwd wat Google Adwords voor jou kan betekenen? En overweeg je om een Adwords specialist in te schakelen? Kies dan altijd voor een gecertificeerd google partner bureau. Uitsluitend vakbekwame marketingbureaus die voldoen aan de standaarden van Google mogen deze benaming krijgen. Pas wanneer het bureau aan alle eisen en voorwaarden voldoet, komt deze in aanmerking voor een Google partner certificaat.

Wanneer je kiest voor een marketingbureau die als google partner wordt beschreven, kun je er vanuit gaan dat je met echte specialisten te maken hebt. Hierdoor weet je zeker dat jouw marketingcampagne een succes zal worden en je gegarandeerd de juiste informatie ontvangt. Wie wil adverteren via Google Ads, heeft dan ook zeker baat bij een Google partner!

google partner inschakelen

Voordelen van adverteren via Google Adwords

Wanneer je Google Adwords op de juiste manier inzet, kan dit een zeer effectieve methode zijn om jouw bedrijf te laten groeien. Een relevante adwords landingspagina, de juiste zoekwoorden en de hulp van een specialist dragen hier aan bij. Maar van welke voordelen kun je dan genieten?

  • Je ontdekt direct resultaat op de korte termijn. Zodra je account is aangemaakt en de campagne is opgezet, kun je direct van meer verkeer naar je website profiteren!
  • Je kunt zeer doelgericht adverteren. Wanneer jouw bedrijf bijvoorbeeld enkel naar klanten in de omgeving van Utrecht op zoek is, kun je dit eenvoudig aangeven in het Adwords systeem.
  • Je betaalt per klik. Wanneer de zoekwoorden dus niets opleveren en er op jouw site niet geklikt wordt, hoef je verder ook niets te betalen. Je betaalt dus enkel geld als de advertentie ook daadwerkelijk iets oplevert.

You may also like